حمله ایران به اسرائیل، قیمت طلا را افزایش داد

قیمت طلا

به گزارش صدای بورس به نوشته رویترز، قیمت طلا به وقت ایران با رشد 1 درصدی همراه شد و به 2661 دلار در هر اونس رسید. قیمت لحظه ‌ای طلا در روز پنجشنبه به رکورد تاریخی 2685 دلار رسیده بود. معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد 9/0 درصدی به 2690 دلار افزایش یافت.

جیم ویکاف، تحلیل‌گر ارشد یازار در کیتکو متالز، گفته: این خبر باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شده است. طلا به عنوان یک سرمایه ‌گذاری امن در زمان‌های نا اطمینانی سیاسی و مالی در نظر گرفته می ‌شود. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده کاهش یافت و همین امر، طلای بدون بازده را جذاب‌ تر کرد.

بازار از نزدیک داده‌ های نیروی کار ایالات متحده در این هفته و اظهارات مقامات مختلف فدرال رزرو را برای نکات بیشتر در مورد موضع سیاست بانک مرکزی آمریکا رصد خواهد کرد.

گیت فروشگاهی گارنت

خرید گیت فروشگاهی دو آنتن گارنت برند آوانگارد با 10% تخفیف ویژه

کد تخفیف ویژه: garnet10

طلا در روز دوشنبه بدترین روز خود را در بیش از چهار هفته گذشته ثبت کرد، آن هم پس از آن که پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد این بانک احتمالا کاهش 25/0 درصدی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد.

در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌ داری آمریکا هم کاهش یافته و خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده جذاب ‌تر کرده است.

رشد قیمت طلا تحت تأثیر کاهش نرخ بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی

جیم ویکاف، تحلیل‌گر ارشد بازار در کیتکو متالز، گفته: این خبر باعث افزایش قیمت طلا و تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شده است. بازار در این هفته از نزدیک اطلاعات اشتغال آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو این کشور را بررسی می‌کند تا سرنخ‌ های بیشتری از روند سیاست ‌های پولی آن به دست آورد.

طلا در روز دوشنبه بدترین روز خود را در بیش از چهار هفته گذشته ثبت کرد، آن هم پس از آن که پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد این بانک احتمالا کاهش 25/0 درصدی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد. جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه از احتمال کاهش 25 درصدی نرخ بهره خبر داد که باعث شد طلا بدترین عملکرد خود را طی 4 هفته گذشته داشته باشد.

افزایش قیمت طلا

اما اقتصاد دان‌ ها عقیده دارند دلایل افزایش فعلی قیمت طلا یعنی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به خاطر بی‌ثباتی ‌های ژئوپلیتیکی هم چنان باقی خواهد ماند. اس ‌پی ‌دی آرگلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌ های آن در روز سه شنبه 0.33 درصد افزایش یافت و به 874.82 تن رسید.

 در همین حال، فعالان صنعت و تحلیل گران گفتند که تقاضای فیزیکی طلا با ادامه افزایش قیمت‌ ها، در سراسر بازار های کلیدی کاهش یافته است و برخی از مصرف کنندگان خرده فروشی ترجیح می ‌دهند دارایی ‌های خود را بفروشند و سود خود را ثبت کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.12 درصد کاهش به 31 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.48 درصدی 999 دلار و 14 سنت معامله می ‌شود.

به گفته دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار طلا، قیمت طلا به دلیل از کنترل خارج شدن اوضاع میان لبنان و اسرائیل و حمله ایران به اسرائیل افزایش یافته است.

طلا در زمان بحران ‌های سیاسی و اقتصادی به ‌عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می ‌شود؛ هم چنین کاهش بهره بانکی در آمریکا هم به وضعیت کمک کرده زیرا طلا یک دارایی بدون سود است.

تماس با ما
برای اطلاع دقیق از کیفیت و قیمت محصولات یا برای خرید عمده + مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.
امیر محبی
ارسال دیدگاه