همه چیز درباره آیفون 16

آیفون 16

به گزارش از گجت نیوز، اپل جدید ترین مدل از گوشی‌ های آیفون، یعنی آیفون 16 و 16 پلاس را معرفی کرد. این گوشی هوشمند با رنگ ‌های جدید و زنده ‌تری نسبت به سال‌ های گذشته به بازار عرضه می ‌شود. هم چنین، طراحی دوربین دوگانه در قسمت پشتی آن به ‌روز شده و به صورت عمودی تنظیم شده است، همان ‌طور که آخرین بار در آیفون 12 در سال 2020 مشاهده شده بود.

چیپست جدید A18 در مرکز توجه آیفون 16

آیفون جدید اپل از پیشرفت‌ های سخت ‌افزاری متعددی برخوردار است که در رأس آن‌ ها تراشه A18 قرار دارد. این تراشه که با فناوری 3 نانومتری تولید شده، 30 درصد سریع ‌تر از چیپست ‌های سری آیفون 15 عمل می ‌کند. هم چنین، دکمه اکشن که پیش ‌تر تنها در سری پرو آیفون 15 موجود بود، به همراه دکمه جدید فیزیکی شاتر دوربین که در زیر کلید پاور قرار دارد، به قاب آیفون اپل افزوده شده ‌اند.

آیفون 16 به عنوان اولین گوشی اصلی اپل، از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) بهره ‌برداری خواهد کرد. برای نخستین بار، پیش ‌نمایشی از این سیستم هوش مصنوعی در کنفرانس WWDC به نمایش درآمد که در آن اعلام شد امکانات آن تنها به آیفون 15 پرو و پرو مکس محدود است.

ویژگی ‌های اپل اینتلیجنس به تدریج در طول زمان معرفی خواهند شد. از جمله این امکانات می ‌توان به قابلیت جدید Genmoji، مولد تصویر Image Playgrounds، اولویت ‌بندی خودکار نوتیفیکیشن ‌ها و هوش مصنوعی نسل بعدی برای سیری اشاره کرد. هم چنین، اپل اعلام کرده است که پشتیبانی گسترده ‌ای از زبان ‌ها برای اپل اینتلیجنس فراهم خواهد شد که به معنای اضافه شدن زبان‌ هایی غیر از انگلیسی است.

گیت فروشگاهی گارنت

خرید گیت فروشگاهی دو آنتن گارنت برند آوانگارد با 10% تخفیف ویژه

کد تخفیف ویژه: garnet10

دوربین‌ های دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی

چیپست جدید A18 به اپل این امکان را داده است که از سنسور های دوگانه پیشرفته 48 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض (با فوکوس خودکار) بهره‌ برداری کند. این دوربین‌ ها با قابلیت‌ های زوم 2 برابری و ماکرو، عملکرد چهار دوربین را به نمایش می ‌گذارند. دوربین آیفون 16 اکنون قادر است ویدیو ها و تصاویر سه ‌بعدی را برای نمایش در هدست اپل ویژن پرو ضبط کند.

هم چنین، با دکمه شاتر جدیدی که در فریم جانبی گوشی قرار دارد و اپل آن را (کمرا کنترل) نامیده، دسترسی به تنظیمات دوربین بسیار آسان ‌تر شده است. همان نمایشگر، با روشنایی بیشتر

آیفون استاندارد بار دیگر با صفحه نمایش 6.1 اینچی معرفی خواهد شد، در حالی که مدل بزرگ‌ تر یعنی آیفون 16 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. این ابعاد دقیقا مشابه نسل قبلی است، اما نمایشگر های جدید قادرند به حداکثر روشنایی 2000 نیت برسند و هم چنین می‌ توانند تا ۱ نیت تاریک شوند.

آیفون 16

از نظر طراحی، آیفون جدید تغییرات خاصی نداشته است. این دستگاه دارای یک قاب مربعی، بدنه شیشه ‌ای در قسمت پشتی با پشتیبانی از MagSafe و یک پورت USB-C برای شارژ در زیر آن است.

بریدگی بالای نمایشگر که شامل سنسور های فیس آیدی و دوربین سلفی می ‌شود، هم چنان با قابلیت نرم ‌افزاری جذاب داینامیک آیلند برای نمایش نوآورانه نوتیفیکیشن‌ ها و تنظیمات، بدون تغییر باقی مانده است. تغییر عمده دیگر در قسمت پشتی گوشی رخ داده است، جایی که لنز های دوربین پشتی به حالت عمودی بازگشته ‌اند. اپل این تغییر را به منظور بهبود پشتیبانی از ویدیو های فضایی در هدست Vision Pro خود اعمال کرده است.

قیمت آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس

تماس با ما
برای اطلاع دقیق از کیفیت و قیمت محصولات یا برای خرید عمده + مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

آیفون 16 معمولی با قیمت پایه 799 دلار عرضه خواهد شد، در حالی که نسخه پلاس آن 899 دلار قیمت دارد. این قیمت مربوط به مدل‌ های پایه با ظرفیت 128 گیگابایت است و به طور طبیعی با افزایش ظرفیت حافظه، قیمت ‌ها نیز افزایش می ‌یابد. رنگ ‌های موجود برای آیفون 16 شامل آبی، مشکی، صورتی و سفید هستند.

امیر محبی
ارسال دیدگاه