انواع گیت های فروشگاهی

انواع گیت های فروشگاهی,انواع گیت فروشگاهی,انواع دزد گیر فروشگاهی

انواع گیت های فروشگاهی دستگاه هایی هستند که برای جلوگیری از سرقت محصولات از فروشگاه ها استفاده می شوند. آن ها با استفاده از تگ ها یا برچسب هایی که به محصولات متصل هستند کار می کنند. این تگ ها یا برچسب ها حاوی اطلاعات شناسایی منحصر به فرد هستند که توسط گیت ها خوانده می شود.

اگر به چندین سال قبل برگردیم هنگام مراجعه شما به یک مغازه برای خرید، امکان گشتن در فضای مغازه و انتخاب اجناس مورد نظر وجود نداشت; باید اسم و تعداد/مقدار اجناس مورد نظر را به فروشنده می‌ گفتیم، هزینه را پرداخت کرده و کالا ها را تحویل می‌ گرفتیم. ولی با گذشت زمان و بزرگ‌ تر شدن ابعاد مغازه‌ ها و به وجود آمدن تعاریفی مانند فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای و … و همچنین افزایش تمایل مشتریان به گشتن در فضای فروشگاه و مشاهده، بررسی و انتخاب اجناس، امکان کنترل کل فضای مغازه و همه‌ی مشتریان توسط فروشنده وجود ندارد. پس برای انجام این‌کار و حفظ امنیت فروشگاه و اجناس موجود در آن، از تجهیزات امنیتی فروشگاه‌ ها استفاده می‌ شود. یکی از این امکانات، گیت فروشگاهی می‌ باشد.
در این مقاله قصد داریم انواع مختلف گیت فروشگاهی و نحوه عملکرد آن‌ ها را بررسی کنیم.

گیت فروشگاهی

گیت‌ های ضد سرقت فروشگاهی یا سیستم‌ های EAS (Electronic Article Surveillance) در انواع مختلف فروشگاه ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این گیت‌ ها جزئی از سیستم‌ های امنیتی هستند که با هدف جلوگیری از سرقت و کنترل موجودی محصولات عمل می‌ کنند.

موارد استفاده گسترده این گیت‌ ها شامل:

    • 1. فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی: از جمله فروشگاه‌ های لباس، الکترونیک، غذا و سایر محصولات.
    • 2. فروشگاه‌ های پوشاک: برند ها و تولید کنندگان پوشاک از این گیت‌ ها برای جلو گیری از سرقت لباس‌ ها و لوازم مرتبط استفاده می‌ کنند.
    • 3. فروشگاه‌ های الکترونیکی: جهت کاهش خسارات ناشی از سرقت لوازم الکترونیکی.
    • 4. سوپر مارکت‌ ها: در صنایع غذایی به منظور کاهش سرقت محصولات غذایی.
    • 5. کتاب فروشی‌ ها و کتابخانه‌ ها: برای حفاظت از کتب و منابع فرهنگی.
    • 6. فروشگاه ‌های مواد آرایشی و بهداشتی: جلوگیری از سرقت محصولات آرایشی و بهداشتی.
    • 7. انبار ها و مراکز توزیع: برای کنترل و مدیریت موجودی در زنجیره تأمین.

گیت‌ های ضد سرقت اغلب با تگ های دزدگیر  و لیبل‌ های ضد سرقت همراه هستند که به محصولات نصب می‌ شوند و در صورت عبور غیر مجاز از گیت، سیستم امنیتی هوشمند را فعال می‌ کنند.

 گیت صوتی - مغناطیسی AM

انواع گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی AM یا Acoustic-Magnetic به صورت همزمان از هر دو فناوری صوتی و مغناطیسی استفاده می‌ کند. از ویژگی‌ های این گیت حساسیت خیلی قوی، قدرت عملکرد بالا، تشخیص قوی و مناسب مخصوصا در مجاورت با وسایل فلزی و همچنین عدم تداخل می‌ باشد. این گیت در فرکانس 58KHz فعالیت می‌ کند و محدوده وسیع‌ تری را پوشش می‌ دهد. این مدل در فروشگاه‌ های لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد.

تماس با ما
برای اطلاع دقیق از کیفیت و قیمت محصولات یا برای خرید عمده + مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

 گیت رادیو فرکانسی RF

مدل دیگری از گیت های فروشگاهی، گیت رادیو فرکانسی می باشد که از امواج رادیویی برای شناسایی تگ‌ ها استفاده می‌ کند. گیت های RF که به تکنولوژی RFID نیز معروف هستند بسیار توانمند بوده و استفاده از آن‌ ها بسیار متداول می باشد چون احتمال خطا در آن ها خیلی پایین است.
تکنولوژی RF بر اساس سه دسته امواج با فرکانس های:

. کوتاه LF

. بلند HF

. فوق‌العاده بلند UHF

طبقه بندی می شوند که دراین میان امواج UHF فاصله های طولانی حتی تا 160  سانتی متر را در بر می‌ گیرند.
گیت فروشگاهی RF بسیار کار آمد بوده و سریع و آسان نصب می شود. از دیگر محاسن سیستم های ضد سرقت RF قابلیت انطباق با محیط و قیمت مناسب آن است.
مشکل رایج گیت فروشگاهی RF تداخل فرکانسی با فروشگاه های هم جوار می باشد که این مشکل را می شود رفع کرد.

گیت الکترومغناطیس EM

گیت فروشگاهی چیست

گیت فروشگاهی EM بر مبنای نیروی الکترومغناطیسی است و بعضا به همین نام نیز خوانده می‌ شود. این گیت با وجود اشغال فضای بیشتر نسبت به دیگر نمونه‌ ها، پوشش دهی محدود به 80 سانتی‌متر و محدوده فرکانسی بین 1 تا 1000 هرتز دارد و علاوه بر این نیاز به هزینه بیشتری دارد. ولی قابلیت منحصر به فرد آن امکان فعال/غیر فعال سازی تعداد نامحدود تگ و لیبل توسط این گیت فروشگاهی است. این ویژگی باعث استفاده گسترده از این گیت در مراکزی با قابلیت ورود و خروج تعداد بالایی از کالا مانند کتابخانه ها شده‌ است.

گیت فروشگاهی

خرید گیت فروشگاهی با بهترین قیمت در بازار ایران

امیر محبی
ارسال دیدگاه